Inverted Commas

جمعی از فلسفه‌کاران امیرکبیر

Inverted Commas

جمعی از فلسفه‌کاران امیرکبیر

آخرین نظرات

قطعاً اگر خودش را بخوانید بهتر است!

چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۵۵ ب.ظ

خواه ازش خوشمان بیاید یا بدمان بیاید، خواه صبح تا شب ثنا و مدحش بگوییم یا شب تا صبح به لعن و نفرینش بکوشیم، خواه تنگ در آغوشش کشیده باشیم یا سخت کمر به نابودی‌اش بسته باشیم، در این واقعیت تفاوتی ایجاد نمی‌شود که مدرنیسم مسئله‌ی ماست؛ مایی که خوشبختانه یا متأسفانه زندگی‌مان به مدرنیسم آغشته شده. حالا چه کار کنیم؟ بیاییم آن را بشناسیم.

چارلز تیلر زحمت کشیده و کتابی انتقادی درباب مدرنیسم نوشته به‌نام The Ethics of Authenticity. از این به بعد، خلاصه‌ای از هر فصل این کتاب در همین پست گذاشته خواهد شد. اگر خواستید خلاصه‌ها را بخوانید این پست را تعقیب کنید.

فصل یک: سه ملالت مدرنیته

فصل دو: بحث گنگ

فصل سه: سرچشمه‌های مشروعیت

فصل چهار: افق‌های گریزناپذیر

فصل پنج: نیاز به پذیرفته شدن

فصل شش: لغزیدن به‌سوی فردگرایی

فصل هفت: جنگ جنگ تا پیروزی

فصل هشت: زبان‌های رساتر

فصل نه: قفسی آهنی؟

فصل ده (آخر): علیه چندپارگی


فایل کتاب

  • مهدی ابراهیم پور

نظرات (۲)

  • سینا نصیری
  • مهدی خیلی کار خوبی می کنی، دمت گرم. خلاصه ای هم که از فصل دو نوشتی خیلی خوب و رسا بود، با توجه به نثر مبهم تیلر.
    من تو گروه گوگل پلاس قول داده بودم خلاصه ای از همین فصل بنویسم و همون موقع یه مقدارش رو نوشتم اما تا الان تکمیلش نکردم. الان که تو اینو نوشتی احساس میکنم خودم به قولم عمل کردم  :)  


    پاسخ:

    احساست مطابق با واقعه. من و تو نداریم که!

  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • سلام علیکم

    بنده راهنمایی از شما و سایر نویسندگان این وبلاگ می خواستم. قرار است ان شاءالله رشته فلسفه علم برای مقطع کارشناسی ارشد امتحان بدهم، منتهی آشنایی با منابع مورد نیاز و ضروری برای شرکت در آزمون ندارم. 

    باتوجه به این که بنده رشته کارشناسی ام ارتباطی با علوم انسانی نداشته الان هیچ پیش زمینه ای در مورد منابع ندارم و خواهش دارم که در این زمینه بنده را راهنمایی کنید.

    باتشکر
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی